När inget händer

Idag har det inte varit en helt bra dag. Jag har pendlat mellan obehag i magen till ont i magen.

I lördags hade jag besvär med magen som resulterade i många besök och som det kändes en total tömning av allt som fanns i tarmarna. Efter en sådan dag brukar dagen efter inte innehålla någon avföring alls. För det finns ju liksom inget i systemet som vill ut. Men ibland är dagen där på lika illa. Så man vet aldrig. Annars skulle det ju vara perfekt att "dagen efter" åka iväg på saker som man inte kan annars.

Fast magen brukar göra ont dagen efter då den jobbat så kraftigt och sedan inte har något att jobba med. Nu har jag haft flera dagar då det inte hänt något. I stort sett fyra dagar, vilket har gjort att idag har jag haft ont i magen för att det är för mycket i tarmarna som inte kommer ut. Det blir så ibland och kommer igång av sig själv, så jag har aldrig behövt ta något för att få igång magen.

Men man blir lite kluven, för det är inte bra när det händer för mycket och man får springa på toaletten hela tiden, men samtidigt är det inte bra när tarmen inte jobbar alls och inget kommer ut. Jag blir aldrig nöjd :)

När det är sådana dagar som idag, så ger jag mig inte ut på längre resor, för när magen väl kommer igång, då kommer det mycket. Då vill jag gärna vara hemma och kunna sitta på toaletten i lugn och ro.
Nu har trycket i magen lättat då tarmen har börjat jobba. Så imorgon bli förhoppningsvis en bättre dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0