Det blir inte alltid som man vill

Jag har ju börjat med en ny medicin. Probi Mage och under några dagar har jag faktiskt mått bra i magen. Några knip någon gång, men omman jämför har det varit skillnad. Så jag började tänka på att nu kanske det vänder. Kanske kan jag få tillbaka mitt liv, en stund i alla fall. Kunna hälsa på vänner som bor utanför stan, och hälsa på dem som bor i stan. Jag började försiktigt drömma om möjligheter.

I förmiddags var jag och storhandlade och det gick utan några problem, hade inga kännigar av magen alls. Väldigt skönt. Sedan blev det en impulsiv åkning till Vårdcentralen, inte för att jag var sjuk utan för att jag skulle dit och hämta pengar. Det hade varit krångel med ett recept och det upptäcktes inte förrän medicinen var uthämtad. Så jag fick tillbaka pengar för medicinen som jag inte skulle ha.

Impulsiva saker ingår inte i mitt liv, vanligtvis. Allt måste planeras, så det kändes faktiskt väldigt skönt att bara kunna åka iväg sådär.

Men.... säg den lyckan som varar för evigt, eller varar över huvudtaget...
På eftermiddagen vid ett började jag få ont i magen igen och tänkte att lite vila kunde lugna magen, så jag lade mig för att slappna av, men tillslut fick jag förflytta mig till toaletten och blev kvar där. Inget vidare, och magen har fortsatt vara öm resten av eftermiddagen/kvällen och jag har fått besöka toaletten flera gånger med magknip.

Men jag har fortfarande lite hopp kvar. Jag har ju precis börjat med de här tabletterna, så det kan ju hända att jag får fler bättre dagar ju längre tid jag äter dem.

Så håll tummarna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0